Chcete mít jistotu, že objednané příslušenství bude sedět na váš vůz? Zadejte do poznámky ve třetím kroku objednávky VIN kód vašeho vozu (výrobní číslo vozu) a my vše zkontrolujeme.

Renault R25 GTS 1990

Kód: 7711575933
Neohodnoceno
Značka: Renault
379 Kč
Skladem

Model vozu Renault R25 GTS 1990  v měřítku 1/43.

Detailní informace

Detailní popis produktu

Liftbackem proti proudu

 

Výrobce z Billancourtu do své vlajkové lodi, nejdražší a nejprestižnější řady osmdesátých a počátku devadesátých let nacpal opravdu to nejlepší, co měl k dispozici a nebál se experimentovat. Šel proti proudu, 4620 mm dlouhá, 1770 mm široká a 1400 mm vysoká pětadvacítka byla liftbackem s náznakem tříprostorového uspořádání, avšak výklopnou zadní stěnou, byť ne až k nárazníku. Musela prostě vypadat zdánlivě jako klasika. Tento druh karoserie zdědila po předchůdci, i když v jeho případě šlo spíše o hatchback. Vyšší šestiválcové specifikace navíc už neměly svébytné označení jako dříve.

 

V základu vážila 1155 kg, tedy jen o něco více než současné Clio, úspora hmotnosti se zdařila díky použití velmi tenkého ocelového plechu na karoserii. Charakteristickým a vpravdě nekonvenčním prvkem bylo bublinovité zadní okno, které zdědila po kupé Fuego, počítalo se s ním ale už v prvních skicách a maketách projektu 129, později přeznačeného na X-29, druhý s označením M představoval tradiční sedan. Oba měli počínaje rokem 1977 po tvarové stránce na starosti Robert Opron za PSA (toho asi nejvíce proslavil Citroën SM, dále GS, CX a modernizace DS) a Marc Deschamps ze studia Bertone. Nakonec dostal přednost první jmenovaný.